Compromís per Senyera lliura el III Guardó 9 d’Octubre a la Penya Coetera “El Xema, a qui li reconeix la recuperació d’una tradició molt arrelada al poble de Senyera, com són els coets. Aquesta associació, que encara no ha complit un any de trajectòria, ja compta amb 40 integrants.

Aquesta és la tercera edició d’un premi que va nàixer el 2014 reconeixent el mèrit d’Irene Chordi, per les seues classes de valencià als veïns i veïnes d’una manera desinteressada. El segon guardó se li va atorgar a Ian Àlvarez, un jove pilotari de Senyera que encara té per davant un gran futur.

guardo3

L’acte de lliurament del Guardó va tindre lloc la vespra de la Diada a la Sala Multiusos. En representació de l’associació premiada, Santiago Tomàs, va dedicar unes paraules al públic assistent en les quals explicava com la formació d’aquesta penya i com finalment han aconseguit revifar la flama dels coets al poble, en les últimes festes patronals.

guardo1